istartin pointi

Faça no caderno as questões de resposta escrita.

PRIMEIRA PARTE

O 9º ano está começando! Você já consegue compreender e produzir muitos textos em Língua Inglesa! Para avançar ainda mais no conhecimento, você vai refletir sobre aspectos que ajudam na leitura de imagens e na produção escrita. Além disso, vai ter a oportunidade de revisar alguns assuntos que estudou no 8º ano.

Ícone de atividade no caderno.

1.

Fotografia. Três crianças sentadas sobre grama verde. Da esquerda para a direita: uma menina de cabelos para trás e sobrancelhas escuras, de blusa regata branca. Ao centro, menino de cabelos escuros, de camiseta em preto e texto em verde. À direita, criança pequena de cabelos castanhos penteados para a direita e de blusa de alças finas em azul. Os três olham para frente, as duas crianças da esquerda estão sorrindo com os dentes à mostra. Ao fundo, árvores de folhas verdes e no alto, céu em azul-claro.
Ícone de atividade oral.
Ícone de atividade no caderno.

3.

Fotografia. Duas crianças à direita, à beira do mar. Elas estão com o corpo para a esquerda, um menino pulando sobre a água,  cabelos escuros, sem camiseta, short em azul-claro de estampas em amarelo, olhando para baixo. À sua esquerda, em primeiro plano, menina de cabelos escuros penteados para trás, de blusa e short em rosa e perna esquerda flexionada para frente. Em segundo plano, ondas em brancas.
Ícone de atividade oral.
Ícone de atividade no caderno.

5.

Fotografia. Vista geral de pessoas sentadas sobre dois muros baixos de cor cinza. À esquerda, um homem visto de costas, de camiseta branca, bermuda e sapatos em preto. À direita, um homem sentado de cabelos grisalhos, de gorro branco e blusa de mangas compridas em marrom, olhando para baixo, manuseando um livro nas mãos. Em segundo pleno, local com grama verde e vista parcial de prédios com arcos, em tons de bege. Mais à direita, um homem sentado de cabelos pretos para trás, camiseta cinza e calça bege, lendo um jornal.
Ícone de atividade oral.
      1. :
      2. :
Ícone de atividade no caderno.

7.

Fotografia. Vista geral de local à beira de um rio. No meio dele, hastes de madeira na vertical. Em sua margem, casas umas próximas às outras, aglomeradas, de paredes em tons de branco, verde, marrom, inacabadas e construídas de formas irregulares. No alto, céu em cinza, com muitas nuvens.
  1. .
      1. .
      2. .
      3. .
      4. .

SEGUNDA PARTE

Que tal revisar alguns assuntos estudados no 8º ano? Vamos lá!

Ícone de atividade no caderno.

1.

Reprodução de página da internet. FOR IMMEDIATE RELEASE Título ARTLINK CANADA presents: Japanese Inspired Contemporary Paintings by Canadian artist Lauren Brevner 'Takane no Hana' Exhibition in Toronto Toronto, February 4, 2016: For the first time ever, ARTLINK CANADA is hosting a debut solo exhibition for Lauren Brevner. The exhibition 'Takane no Hana' will officially launch on February linha 5 4, 2016 at Twist Gallery from 7:00 – 10:00 p.m. and will open daily until February 25th 'Takane no Hana' Exhibition in Toronto – a celebration of contemporary female portraiture paintings by self- linha 10 taught Canadian artist Lauren Brevner. The exhibition hours are February 4-25, 2016, Tuesday to Saturday 11:00 a.m. – 6:00 p.m. Lauren Brevner is a young Canadian artist of mixed heritage currently living and linha 15 working in Vancouver, Canada. Her diverse cultural background is demonstrated in mixed-media oil paintings and she has an inclination to experiment with materials. Lauren’s art is distinguishable by her use of color, non-conventional canvas materials and visually striking female portraiture. 'Takane no Hana' showcases 9 multi-media resin paintings and 3 large prints by Lauren linha 20 Brevner. The paintings and prints range in size from 61 × 122 cm (2 × 4’) to 122 × 183 cm (4 × 6’). This exhibition reflects the artist’s mixed heritage, as well as her take on the cultural and contemporary ideals of the 21st century. Lauren is most notably connected to her Japanese roots, which can be seen in the female subjects, their clothing, her choice of materials and the overall compositions. The exhibition linha 25 is also an opportunity for the public to purchase museum-quality art. Pintura. Mulher vista dos joelhos para cima, com a cabeça para a esquerda. Ela tem cabelos longos pretos, usando blusa de estampas em preto e laranja e saia longa preta. Os dois braços estão levemente para cima e ao fundo, parede em tons de marrom.

JAPANESE Inspired Contemporary Paintings by Canadian artist Lauren Brevner “Takane no Hana” Exhibition in Toronto. Artlink Canada, Toronto, 4 fevereiro 2016.

Versão adaptada acessível

Atividade 1, item d.

What words do the following pronouns refer to?

  1. “Her” (in "Her diverse cultural background")
  2. “their” (in "their clothing")
  • “female subjects”
  • “Lauren Brevner”

e. ór rúse

Lauren Brevner is a young Canadian artist of mixed heritage espaço para resposta.

  1. ()
  2. ()
  3. (/rúse)
  4. (/rúse)
Ícone de atividade no caderno.

2. .

Folheto. Página de papel na vertical dobrado em três partes. Na parte da esquerda, ilustração de uma menina loira com duas chucas laterais, de vestido de mangas compridas em roxo e parte inferior em rosa, com uma garrafa cinza na mão direita. Ao centro, uma lixeira em verde com símbolo de reciclagem. À direita, menino de cabelos pretos, de camiseta amarela, bermuda em azul e segura na mão direita uma garrafa de cor cinza. Na segunda coluna, menina de cabelos pretos presos em chucas nas laterais da cabeça, de camiseta e saia curta em vermelho, segurando na mão esquerda uma garrafa, em frente a outras cinco garrafas. Mais à direita, uma lixeira em verde. Ao fundo, à direita, uma casa pequena em verde. Ao redor, textos. Na parte inferior, grama verde. Do lado esquerdo do folheto, há uma seta azul que aponta para a imagem ampliada do texto.

HOW TO START A SCHOOL RECYCLING PROGRAMME

Current legislation puts more emphasis on waste avoidance, minimisation, reuse and recycling. Implementing a recycling programme at your school instils the right values and behaviour in children and also presents the school with new learning opportunities. The aim of this booklet is to educate learners and educators about ways to minimise waste and become part of the solution in doing their bit to protect the environment.

Folheto. Página de papel na vertical dobrado em três partes Na parte da esquerda, ilustração de uma menina loira com duas chucas laterais, de vestido de mangas compridas em roxo e parte inferior em rosa, com uma garrafa cinza na mão direita. Ao centro, uma lixeira em verde com símbolo de reciclagem. À direita, menino de cabelos pretos, de camiseta amarela, bermuda em azul e segura na mão direita uma garrafa de cor cinza. Na segunda coluna, menina de cabelos pretos presos em chucas nas laterais da cabeça, de camiseta e saia curta em vermelho, segurando na mão esquerda uma garrafa, em frente a outras cinco garrafas. Mais à direita, uma lixeira em verde. Ao fundo, à direita, uma casa pequena em verde. Ao redor, textos. Na parte inferior, grama verde. Do lado esquerdo do folheto, há uma seta azul que aponta para a imagem ampliada do texto. E do centro do folheto, sai outra seta azul também ampliando o texto desta parte.

GREEN SCHOOLS WHAT IS AN ENVIRONMENTALLY GREEN SCHOOL?

An environmentally green school is a school that upholds the values of good environmental management.

Such as:

HOW TO RUN A GREEN SCHOOL

There are 5 basic steps your school needs to take in order to become a GREEN SCHOOL:

1. set up a waste management committee for the school;

2. conduct a waste audit;

3. reduce the waste your school produces;

4. reuse materials to prevent them from becoming waste; and

5. set up a waste recycling programme at your school.

  1. ?

f.

1. set up a waste management committee for the school;

2. conduct a waste audit;

3. reduce the waste your school produces.

Ícone de atividade no caderno.
  1. .

U.N.’s poverty and human rights special rapporteur finds U.S. policies reward wealthy, punish poor


BY JENNY JARVIE JUN 02, 2018 | 2:30 PM | ATLANTA


Fotografia. Um homem visto da cintura para cima, com o corpo para a esquerda, de cabelos escuros, de boné sobre a cabeça e casaco preto. Ela olha para frente, com o braço esquerdo com o dedo indicador para frente. Ao fundo, um homem visto parcialmente, de cabelos brancos, de camisa de gola em azul-claro e terno por cima em cinza-escuro. Ao fundo, vista parcial de local com paredes de blocos em marrom.

Philip Alston, the United Nations’ special rapporteur on extreme poverty and human rights, published a damning report this week on poverty in the United States

Alston (um) espaço para resposta (is going to speak/spoke) with The Times this week about his report

Very few government services are provided for people generally – not just health, but access to the internet and so on. As was explained to me by government officials, if we propose any additional spending in the budget, it’s completely out of the question.

(dois) espaço para resposta (It was not accepted/It’s not going to be accepted) by the Legislature.

Already, a large number of people are working, but in fact that doesn’t bring them enough income to survive, and so they still (três) espaço para resposta (needed/need) additional food stamps Simply telling them they have to work or volunteer for up to 30 hours a week (quatro) espaço para resposta (did not change/is not going to change) any of that.

The administration is now pushing ahead to reduce benefits, assuming that this (cinco) espaço para resposta (is going to save/saving) a lot of money, which in turn will fund the tax cuts. It (seis) espaço para resposta (was/is going to) greatly exacerbate extreme poverty rates.

Basically, you (sete) (are going to see/saw) great rejoicing on the part of the wealthy – And we’re not just talking about the 1%, we’re talking about the 20% – who (oito) espaço para resposta (are going to do/did) increasingly well and gain increasingly more of the wealth of society.”

JARVIE, J. U.N.’s poverty and human rights special rapporteur finds U.S. policies reward wealthy, punish poor. Los Angeles Times, Los Angeles, 2 junho 2018.

    1. .
Ícone de atividade no caderno.

4. .

GREECE: RHODES

Day 1

I’m talking about my last trip to Rhodes, in Greece. A low-cost direct flight from Rome had been recently established and I did not miss the opportunity. This time my travel companion was my father.

I had booked a residence with a very aggressive promotion – for a WEEK, it cost 63 euros per person! And, despite the price, I have to say that it was also quite elegant – there was a swimming pool with a small garden, internet access, LCD TV, a telephone and a nice big room with a kitchenette.

The man who ran the residence was somehow related to Germany, as often happens in tourist companies in Greece. I understood it from two details. The first is that, when I asked him if I could use the phone in the room, he explained that there was a malfunction in the switchboard to be repaired, and he told me in English “Telephone has gone KAPUTT” (the last term is neither English nor Italian). And then, when I asked him if he spoke Italian, he told me “NO!” with a tone as if to say, “It would be too much!”. My father also clearly noticed it.

ZINNI, S. Travel stories. Madrid: StreetLib, 2018. página 269-271.

    1. .
    2. .
    3. .
  1. ?
    1. .
    2. .
    3. discraibed .
    4. .
Versão adaptada acessível

Atividade 4, item f.

In the excerpt “[…] when I asked him if he spoke Italian, he told me ‘NO!’ […]”, it is possible to replace the verb "told" with

  1. claimed.
  2. answered.
  3. described.
  4. questioned.